dramatik en (o)vanlig onsdag

Dramatisk dag på många (läs: två) vis. Morgonen startade med frukost, lite olika att-göra-måsten och plugg. Vid ett gick jag ner till stan för att prata med min mentor på skolan. Först fastnade jag såklart på jobbet. Har ju världens bästa chef där?! När jag väl kom till skolan så var min mentor sjuk, så jag fick prata med en annan lärare. Och mitt under samtalet så börjar hon tappa ord och känna sig konstig. "Nej, nu får hon ju en stroke" tänkte jag. Det var jätteobehagligt! Som tur var hade hon "bara" fått en migränattack. När det hade släppt efter en halvtimma så pratade vi på. Om allt möjligt. Klockan gick visst fort för kvart i fyra fick jag total panik och fick slänga mig därifrån, och springa, verkligen SPRINGA, ner till tornet för att .............
 
SKRIVA PÅ MITT HYRESKONTRAKT!!!!!!!!!!
 
Klockan fyra skulle jag vara där och två minuter över klev jag innanför dörren. Helt. Död. Men nu är det klappat och klart, jag åkte på rejäl hosta och den första april lättar jag från boet och flyger solo! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: